Vgd? TGIF etc.

HEJ. Jag ägnar mig inte så mycket åt blögga, pga gör massa andra saker! Typ pysslar hemma. Nu börjar "mitt" rum ta form, ett helt rum för mina intressen. Här bor marsvinen (eller ja, just nu åtta tolftedelar av dem) och här har jag min pysselhörna under uppbyggnad. Här sitter jag vid mitt stora skrivbord, framför laptopen, och kliar mitt imaginära skägg och tittar ut genom fönstret med de moderatblå gardinerna.
 
Jag Erikshjälpen-fyndar fina saker till hemmet, typ en finful hylla till köket som ska få bära upp fint porslin och annat nicknack. Äter också för mycket krusbär.
 
 
Filar på 90-talsstilen. Tack sommarrea, tack loppis, tack sommaröppna Erikshjälpen!
 
 
Och mest hänger jag nog på jobbet/gården. Bossar runt lata sommararbetare, lagar grisstaketet femhundra gånger, pillar i odlingen, bannar mina älskade kids med sommaranarki i hjärnan, sanerar hönshuset, biter huvudet av alla föräldrar som kommer och gnölar på sådant som ingen bryr sig på annars eftersom det är sommar och folk har för mycket fritid, rastar kaniner, målar, sopar, planerar hösten etc.
 
Och solen bara skiner och skiner <3.

Kommentera här: