Fint skit på en molnig söndag.

Att vakna klockan 7 en söndag och bah: "Näe, jag ska nog gå upp och leka med hästen efter frukost". Och rida dressyrpass första gången på länge och vara jättenöjd pga finast liten häst.
 
En näve hö av första balen från årets skörd att trycka upp under näsan och sniffa sig yr på. Bonden med de skitiga naglarna och solbrända axlarna i själen blir varm.
 
Att komma hem jättehungrig och äta en jättekopp med favoritkäket.
 
Loppade blommiga kjolen med dragkedja och fickor som är i det tunnaste bästa sommartyget.
 
 

Igår lyckades jag dessutom ta mig ut och umgås trots trött kropp och osocial själ. Åkte ner på stan och drack öl, pratade och klappade Carros fina små hundar. Det var faktiskt en riktigt trevlig kväll och jag blev full på ca ingenting pga tål ju inget alls längre. Dock bra pga ingen bakfylla och mycket billigt. Hurra för detta! Och hurra för en asbra helg.
 
 

Kommentarer:

1 Lo(-co):

skriven

Ledsen över att jag masskommenterar dig idag, men tycker du förtjänar det för det är så skönt att få dagsdos: Rebecca, trots att vi inte umgås face-2-face.

För det första vill jag säga att din favoritmat är samma som min (fast jag kör veganstyle) och att kiol med fickor är det bästa som finns! (ok, lite överdrivet, men ändå djävligt bra pga varför ska bara manskläder (varför finns det ens annat än unisex?) ha fickor?.

En ytterligare företeelse: Jag älskar hödoft!

Svar: Hehe masskommentering är SKITBRA *föreställer sig själv hoppas ner i ett hav av kommentarer och gnida de mot kroppen* *borde verkligen ta sin medicin och en tupplur*. Alla behöver en dagsdos Mig! Världen hade varit trevligare och priset på choklad hade sänkts markant. Heh <3
Alltså åå har du tips på typ GOD naturell veganyoghurt? :/ Jag är så kräsen med just yoghurt (allt annat veganskt substitut är ju så sjukt mycket godare?) och det känns som att veganyoghurt bara är gott när det är med tillsatt smak men då är det så FULLT MED SOCKER ATT JAG FÅR DIABETES av att bara titta på det typ.

JAA VARFÖR ÄR DET BARA MÄN SOM FÅR HA FICKOR? Faattaaar inte detta. Bah jomen kvinneer har ju handväska etc? NEJ, dåligt argument.

Höö <3 och marsvinsdoft och Lactacyd-tvål och solvarm häst och liljor och vårt trapphus och nybakade kanelbullar och ens pusspartners nacke. These are the smellz I like.
Pyrola

2 Lo(-co):

skriven

"Alla behöver en dagsdos Mig! Världen hade varit trevligare" = truth of today (and all others days).

Jag håller med dig angående fruktsoyghurten, den är väldigt söt och fungerar bäst att göra glass på. Jag brukar käka naturell soyghurt, sen vet jag ju att den inte smakar som laktosyoghurt, lite surare tror jag. Annars gillar jag havreghurt med exotisk fruktsmak, enligt mig är den inte lika söt. Värt att testa i alla fall? Sen är dessa tyvärr aningen dyrare än den laktosbaserade (som all vegan food).

Det där med fickor är så sjukt old att jag vill skrattgråta och smälla någon på käften. Typ: män arbetar och skall kunna arbeta med båda händerna varpå kvinnorna kan vara fina och inte behöver använda sina händer till annat än att hålla handväskan vilket en endast behöver en hand till (och då kan de liksom dammsuga och stryka med den andra).

Berätta mer om trapphusetdoften!

Svar: ^^Soyghurt Exotisk (Carlshamn?) gillar jag faktiskt! Och den med blåbär! Men ja, som sagt, för jävla söt. Brukar ha soyghurt på jobbet för då är det najs med en sockerkick till lunch men jag skulle nog inte kunna äta det till frulle. Tror jag har smakat Havreghurt. Känns som att jag borde pga har smakat ungefär varenda himla smaksatt vegogurt i hela svärje ungefär. Men jag minns inte hur den smakar. Har du smakat Yosa Havregurt? Gör inte det, vidrig! Typ grynig gelésubstans med fruktjuice ungefär. Uäck.

Hehe skrattgråta och smälla någon på käften <3 Det är vad jag velat göra större delen av denna dag (kontorsarbete ~6 timmar).

Alltså vårt trapphus! Det luktar som min farmors trapphus, minus cigarettröken då. Det luktar liksom gammalt och nääästan unket men ändå inte och det luktar bara så hemtrevligt! Ja. Jag ska tvinga dig inhalera trapphuset lite nästa gång du är här.
Pyrola

3 Lo(-co):

skriven

Det är Oatly havregurt med exotisk smak som jag syftade på. Den tycker inte jag är fullt så söt, kanske för att havre inte är lika krämig som soyabaserad? Jag har inte smakat Yosa, tror jag, blev inte så sugen nu heller ^^.

Min farmor och farfars källare luktade hemtrevligt, tänker mig att det är så. Fast det var en jordkällare med massa potatis och morötter och sånt, så det är antagligen helt fel. Tvinga mig!

Kommentera här: