Frukostblogg

Det där med att lägga upp bilder på sin fancy frukost känns ju väldigt BLOGG (ihop med uttryck som "new in", "finisar" och bilder med citat från Tumblr), och tro mig, såhär ser INTE alla mina morgnar ut, haha!
Men, da fuck liksom, idag är det lördag och jag är ledig (så ledig jag kan bli) och då ska man gå upp klockan åtta, dricka kaffe i två timmar och fixa asbra frulle. Jag behöver dessutom ta hand om kröppa nu, det märks allt för tydligt att den faktiskt inte mår bra och jag satsar hårt på insidan och skiter ganska stenhårt i hur den ser UT just nu.
Så, kröppa. Det första du får i dig efter kaffet idag är smoothie på fryst banan, aprikoser och havremjölk och müsli på pumpakärnor, sojaflingor och gojis (Biofood på lokala ICA <3 ). Och glutenfritt bröd utan knasiga tillsatser.
GOTT. <3
 

Lördag var det ja. 23 grader och klar himmel, cash i plånboken och Lars cykel står redo utanför porten = LOPPISDAGS!
Tjarrå!

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Vad är det där för spännande bröd? Det ser ju gott ut för att vara glutenfritt! Har du bakat det själv eller kan jag hitta det någonstans? / gLuTeNaLlErGiKeRn_89

Svar: Det är nå random bröd från Glutenfria hyllan på ICA Malmborgs i Lund, Tuna! Faktiskt helt okej bröd, fanns i ljusare version också. Funkar som rostbröd liksom :)
Pyrola Mykorrhiza

2 Johanna:

skriven

Aah! Jag brukar köra på ett som heter Toasty, finns i frysen. Finns i olika trevliga utföranden och är nog det jag tycker är godast bland fabrikatbröd! Finns ett bageri i Malmö som bara har glutenfritt också, men där är rätt dyrt. Fett gott, dock.

Svar: Ohh, måste undersöka detta. Är ju egentligen inte allergiker utan bara drar ner på gluten, laktos och raffinerat socker för mina utslag/problem med immunförsvaret. Måste prova baka själv dock!
Pyrola Mykorrhiza

3 Johanna:

skriven

Ska du baka själv så fiberhusk/psyllium! Annars kommer brödet förmodligen att smula sönder bara du tittar på det, haha!

Svar: Haha ojdå, tack för tips :D Behöver alla tips jag kan få ¨^ ^
Pyrola Mykorrhiza

4 Johanna:

skriven

Då kan jag även tipsa dig om att Lailas mjöl suuuuuger!

Svar: Haha tack, stod och funderade lite över detta på Ica häromdan!
Pyrola Mykorrhiza

Kommentera här: