Inflyttad!

Hej! Nu är jag äntligen såpass på plats i hem och huvud att det är dags för ett inlägg! Vi flyttade in i nya lägga i tisdags och jag har sedan dess haft fullt upp med att få allt på plats, avbryta semestern för att styra upp kaos på jobbet, jonglera en sjuk och grinig kropp och sjuka djur. Men, nu såhär på fredagseftermiddagen känns allting väldigt överstökat och helgen kommer att ägnas åt målande och hemmapyssel! Jag går mest runt och är alldeles lycklig och uppvarvad, jag ääälskar vårt nya hem!
 
Jag har till exempel ett KÖK! Alltså ett riktigt kök med köksbord, stor kyl och frys, massa skåp, en spis med FYRA plattor, diskmaskin (jävla lyxmaskin. mummel mutter.) och plats på diskbänken. Här sitter jag mycket, vid köksbordet, med laptopen och röda kaffekoppen i glas i skenet av Lars gamla urfina bibliotekslampa. Det är de två sistnämnda prylarna som ska få bli utgångspunkten i kökets inredning. Jag älskar dem!
 
En liten uteplats har vi också. Den är ganska ovårdad men jag ser potential, det växer små smultronplantor mellan stenarna. Peppen att göra fint är enorm!
 
Än sålänge ser vardagsrummet ut såhär och det är lite suck och stön, men ny väggfärg, gardiner och undanplock kommer göra susen.
 
Mer bilder kommer säkert vartefter, jag ska göra mitt bästa för att inte hålla på som nån inredningsblogg och pesta ner er med inredningstips och inspirationsbilder i mängder. Men liksom, hallå, inredningspeppen!
Idag är utslagen och allergin lite extra vresig och jag är sådär allergitung och trött i huvudet, så det får bli en kopp kaffe till. Sedan lite småpill och vila innan festligheter ikväll. Homecoming-party med USA-tema, har jag förstått.
Bye :*
 
 

Kommentarer:

1 Bunneeeeh:

skriven

KUUUULiGT! ^^

Svar: Jaaaaaa :D
Pyrola Mykorrhiza

Kommentera här: