Livets träd på tyg. Och borttappade paltor.

Fyndade den här jättejättefina tröjan på Erikshjälpen igår! Motivet är bara helt underbart och tyget är sådär mjukt och tunnt och perfekt nu till sommaren. Min hud är solkänsligare än nånsin så jag behöver långärmade en ultratunna tröjor i ljusa färger för soliga dagar.
 
För övrigt behöver jag kortärmat och byxor och shorts desperat nu. Varför? Jo, jag misstänker att ett av få missöden ihop med flytten är att jag blivit av med påsen innehållandes alla mina tishor/linnen och byxor/shorts. *extrem sadface* Den kan rentav blivit slängd. En hel sopsäck. Detta suger pga 1) Åratals samlande av fina plagg jag inte kommer se igen 2) Jag måste köpa massa nytt 3) Onödigt.
Fast detta är också ganska bra pga: FÅR EN URSÄKT ATT HANDLA MASSA NYTT (eller ja, second hand, såklart).
Så jag ska dränka min sorg i secondhand-shopping och loppisrotande. Det funkar.
 

Kommentera här: