Lördagkväll och en anonym framliden luden vän.

Det var för fint väder för att bara sitta hemma hela kvällen så jag och Lars tog en sväng om Stadsparken för att hälsa på parksittare. Vet ärligt talat inte om parkfester lockar mig så väldigt numera (speciellt nu då jag knappt dricker längre, otroligt vad det är mycket som faktiskt inte är så jävla roligt utan öl?) men att komma ut och lufta hipsterglasen var trevligt. Felix hade en awesome t-shirt också.
Sen knatade vi bortåt korridorsfest och stötte på en stackars liten katt som blivit påkörd (?) och låg på en grusuppfart, väldigt avliden. Kände att det bara inte gick att lämna den där, det är ju någons husdjur! Så vi ringde polisen som sent om sider meddelade att det inte fanns mycket de kunde göra då den inte var synligt märkt och inte var anmäld som försvunnen. Det gjorde ont i hjärtat att inte kunna göra något, inte ens ringa kommunen för bortforsling. Någonstans sitter det kanske en orolig ägare och väntar på sin bästa vän som inte kommer hem till kvällsmaten. Gällde det min katt så hade jag varit förkrossad.
Vart inte på festhumör sedan utan ville bara hem och vara ifred, så jag lämnade av Lars till festandet och traskade hem i sommarkvällen. Helmysigt och klart ett bra beslut. Har spenderat en stund framför datorn och ätit turkisk yoghurt med persika och Digestive (Hur många Digestive är det "normalt" att knö i sig på en dag egentligen? Heh.) och nu känns ögonlocken tunga och hjärnan dimmig av Atarax.
Så, allihop, god natt ;*

Kommentarer:

1 Bunneeeh:

skriven

Ledsen att jag missade Felix fina tröja, glad att jag missade död katt :) :(

Kommentera här: