Måndagsloppor och rediga sysslor.

Det här är vad en haft på sig idag. Skulle på introsamtal på DBT och tänkte att "Näe. idag ska jag ha nåt riktigt fint och somrigt". Och så hatten för solen. Och brutalt nithalsband från Erikshjälpen pga allt sött behöver nånting... surt?
 
Fast så blev det ingen DBT ändå, min samtalsperson var sjuk, ringde hens sekreterare och meddelade mig lite sådär i sista minut. Happ. Vikarien var redan på plats så jag gjorde en sneaky jävel och utnyttjade det, ner på stan! Hittade de här fina tingen på Uggleboden. De ska också få bo i hyllan i köket,
 
ihop med den här megafina glasskålen, den är så grön och fin! Men det ser man knappt på bild. Men tro mig, den är jättefin, speciellt med aprikoser och bio-bananer.
 
For hem för lunch och sedan upp till gården. Eftermiddagen flöt på snabbt och efter stängning när jag sjasat ut barn och sommarjobbarn smitit illa kvickt så lyckades jag få mig lite välbehövd kreativ alone-time i hönshuset. Har ungefär femhundratusen projekt igång på gården just nu och som ensam arbetsledare är det tungt att försöka koordinera alla andra. Jag är en såndär "Vill jag ha det gjort bra så gör jag det själv"-människa och får mest och bäst gjort när jag är ensam och ifred. Idag fick värprede och sittpinnar en rejäl sandpappring och rengöring och sedan ny färg. Ibland är man fan bra redig.
Sen pös hon hem en dryg timme överjobbad, ordnade till hemmadjuren och målade väggar hemma. Nu borde hon gå och lägga sig bredvid sambo i sängen och sova innan ögonlocken spontanlåser sig och pannan drämmer i skrivbordet.
 

Kommentera här: