Lägesrapport en söndagkväll, kanske över ån.

 
Skitvecka! Bara ren skit. Eller en del bra också, men ganska skit. Min allergi och mitt medicinbyte har turats om att förpesta min vardag i maskopi med skitvädret som envist hållt sig över stan. Igår var det återigen dags för en vända till jour-vc och idag vart jag så dålig att jag gav upp och åkte upp till akuten. Där togs blodprover, äntligen, och har jag tur kan de berätta om det är en läkemedelsallergi eller en infektion det rör sig om. Nu hoppas jag att skiten är på väg ur mig i alla fall, jag är less på att gå omkring halva dagen med illröda, kliande, brännande svullna utslag och känna mig sjuk och tung och trött och orolig. Kortisonen är ingen hit heller, att proppa i kroppen en massa steroider under så lång tid gör den ganska skör.
Missade jobbrelaterat möte idag som jag sett framemot också. Och planerna med Joakim sket ner sig kungligt då jag var så förjävla trött efter akutbesök och ontighet.
END OF GNÄLL.
Fast flyttpackningen går framåt! Och imorgon får jag nycklarna till nya läggan. Ska bli hur kul som helst att få gå in och bara titta liksom, på vårt nya hem. Den peppen är svår att slå ner.
Hoppas ni haft en bättre helg, kära läserz, inlägg av gemytligare karaktär är på väg upp :*
 
 
Är det bara jag eller är sjukhuspryttlar vansinnigt frestande att få plocka med sig hem?
mvh tjejen med den latenta doktors-kinken

Kommentera här: