Midsommar

Vaknade tidigt, pigg och pepp och relativt allergi-fri och pilade iväg på midsommargalej. Svek "min" egen gård litegrann och begav mig till gården på andra sidan stan istället, men liksom, folkdansare! Kolla in stången och folket liksom.
 
Och jajo, för att gnugga näsa med den hära då ^^. Hade fin ny klänning i duvblått och mitt diadem med fejkblommor. En riktig blomkrans var det ju inte tal om då jag inte får hantera något allergiframkallande alls, som sagt. Och så SPF 50 på huden.
 
Får är också en sån sak jag ska undvika. Men det sket jag lite i. Var tvungen att hälsa lite på fina Billy som "mina" tackor ska åka och hälsa på i höst, om jag får som jag vill ^^. Billy var trött i den kvalmiga förmiddagsvärmen.
 
Vi övergav vår arbetsplats och tog oss in till stan och Kulturen. Joakim behövde lite kultur. Mina aristokratiskt vita ben behövde sol, här i jämförelse med pojkens bonnabränna.
 
Lunch <3
 
 
Vackra Kulturen. 
 
Vi sprang runt i alla fina små hus! Kände mig löjligt turistig i min egen stad, men jag tröttnar aldrig på det här stället.
 
Nyfiken pojke och kulturbesökare. Gotta love the entusiasm ^^
 
 
Porslinet <3. Okej, okej, sista nördiga antik-bilden.
 
 
Cyklade hem under en mulen himmel som sprack upp i solsken lagom till midsommarmiddag på balkongen med Lars <3. Vegansk auberginesill, matjessill, nypotatis, vegansk caviar och körsbärstomater. Och så min ekologiska favoritöl såklart. YUM.
Sen vart jag ganska trött och det blev bara en kort tur till stadsparken och lite häng i korridorskök, sen tog allergin över och jag lämnade festandet för sängen.
 
Idag har jag sovit till typ klockan 11 och sedan försökt få bukt med allergin som bara blivit värre. Har proppat kroppen full med antihistamin och ångestdämpande (för att jag verkligen får panik på klådan) så hjärnan är mest bara mos idag. MEN, snart ska jag och hjärnmoset sätta oss på tåget till Malmö och Joakim. Lars ska ha finbesök och jag kan lika gärna sitta och klia mig där som här, tänker jag ^^
 
Hoppas ni också haft en finast midsommar! 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jennilie:

skriven

Sv: Kul att du gillar dem, de är grymt snygga!! :D Här är länken till klackarna; http://www.ebay.com/itm/290886703098?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Kommentera här: